Super Supermarkt Keurmerk = Lokaal en maatschappelijk betrokken winkelen
Boodschappen doen bij een Super Supermarkt Keurmerk (SSK) supermarkt is kiezen voor verantwoord boodschappen doen. In meerdere opzichten. Want het SSK keurmerk staat voor lokale betrokkenheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Uit ons jaarlijks consumentenonderzoek voor Deloitte blijkt dat 7% van de respondenten wel eens van het Super Supermarkt Keurmerk (SSK) gehoord hebben. Hiervan geeft 31% aan dat hun supermarkt dit keurmerk heeft. Het SSK-keurmerk is gebaseerd op 7 pijlers: duurzame energie, lokale betrokkenheid, onderscheidend assortiment, bewuste afvalreductie, veilige omgeving, stimulerend personeelsbeleid en slimme logistiek. Hiervan vinden de respondenten vooral de pijlers veilige omgeving, bewuste afvalreductie, stimulerend personeelsbeleid en slimme logistiek belangrijk. Wanneer gevraagd wordt hun eigen supermarkt een rapportcijfer te geven voor de 7 pijlers, scoort een veilige omgeving het best met gemiddeld een 7,5.
Lees hier meer over van het consumentenonderzoek.
Gepost door Drs. L. Helmes (Lieke) op 11-10-2023
Ga naar nieuwsoverzicht >>