www.flycatcherpanel.nl
|
Bekendheid Discovery Center ContiniumIn december 2013 heeft Flycatcher in samenwerking met onderzoeksbureau RenM Matrix onderzoek gedaan naar de bekendheid van Discovery Center Continium. Flycatcher heeft de dataverzamling verzorgd door ruim 400 panelleden uit Zuid-Limburg en hun kinderen te ondervragen. RenM Matrix heeft de gegevens vervolgens geanalyseerd en gerapporteerd aan opdrachtgever Continium. Continium is een ontdek- en beleefmuseum waar de bezoekers zelf kunnen experimenteren met wetenschap en ontdekken hoe de wereld in elkaar zit. Het Continium wil haar naamsbekendheid in de regio Zuid-Limburg versterken. In het najaar van 2013 is daarom een publiciteitscampagne gevoerd met vier verschillende uitingen (op Abri's, bushokjes e.d.), die elk een andere creatieve invulling hebben. RenM Matrix heeft via een 0-meting ervoor en een 1-meting erna vast kunnen stellen of de campagne invloed heeft gehad op de naamsbekendheid en de beeldvorming over het Continium. De 1-meting bracht aan het licht dat de bekendheid in de doelgroep (kinderen van 8-17 jaar en hun ouders) is gestegen. Ook de voorkeur voor het Continium en de Net Promoter Score gingen omhoog. Tevens is duidelijk geworden welke van de gehanteerde posters het meest effectief is en wat de ontwikkeling in deelregio's was. Gepost door Drs. A. Roberts (Anouk) op 5-3-2014 |
||||||||||
|
|