Skip to content. | Skip to navigation
Menu

Reclame uitingen 1%Club aangepast op basis van onderzoek

"Ik vind het leuk om mijn mening te geven en Flycatcher is daarvoor een goed medium. Mede omdat onderzoeksresultaten ook bekend gemaakt worden en de onderwerpen vaak leuk en interessant zijn."

R.K. te Woerden
(panellid)

 
U bent hier: Home > Nieuws

Reclame uitingen 1%Club aangepast op basis van onderzoek

1%Club is een goed doel dat mensen mobiliseert om 1% van hun geld, kennis of tijd te delen, zodat slimme ideeën van mensen in ontwikkelingslanden gerealiseerd kunnen worden. De projecten die men kan steunen, zijn op het gebied van onder meer onderwijs, ondernemerschap, duurzame energie en gezondheidszorg. Om de bekendheid van 1%Club en de bereidheid tot actie (doneren van geld, tijd of kennis) te verhogen, heeft 1%Club nieuwe reclame uitingen, zoals logo en advertenties, ontwikkeld. Maar hoe denken Nederlanders eigenlijk over deze nieuwe reclame uitingen?

In het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen heeft Flycatcher 1% van haar tijd, kennis en geld gedoneerd aan de 1%Club en een onderzoek uitgevoerd. De belangrijkste doelstelling van dit onderzoek was in kaart brengen wat Nederlanders van de nieuwe uitingen vinden.  Uit het onderzoek, waaraan ruim 1500 Nederlanders van 18 jaar en ouder hebben deelgenomen, bleek dat 14% van de Nederlanders al eens van 1%Club had gehoord, maar dat nog vrijwel niemand geld heeft gedoneerd. Dit komt mede doordat men niet precies weet wat 1%Club doet en doordat men bang is dat het geld niet op de juiste plaats terecht komt.
Daarnaast zijn in het onderzoek verschillende logo's en advertenties getest. Uit de resultaten bleek dat één van de logo's, het "share a little" logo, duidelijk de voorkeur had.
Ten slotte werd aan de respondenten een nieuw donatieconcept voorgelegd. In dit nieuwe donatieconcept kan men maandelijks een klein bedrag doneren aan een project naar keuze. Na de introductie van dit nieuwe concept verdubbelde de bereidheid van de respondenten om geld te doneren aan 1%Club. 

Op basis van de resultaten heeft 1%Club de omschrijving van wat ze doen verduidelijkt en hebben ze definitief gekozen voor het "share a little" logo. De nieuwe manier van doneren wordt eind dit jaar geïntroduceerd door 1%Club en er wordt dan helder gecommuniceerd waar de bijdrage terecht komt.

Meer weten over 1%Club? Klik hier.

Gepost door Drs. L. Helmes (Lieke) op 11-9-2013

Ga naar nieuwsoverzicht >>

 
 

Wij gebruiken reCAPTCHA om uw account beter te beveiligen.
Om in te loggen moet u eerst cookies accepteren.

 
 
 
 

Sluit

Wij gebruiken cookies om onze website gebruiksvriendelijker en veiliger te maken.
Bij Cookies toestaan gaat u akkoord met het plaatsen van cookies. Meer lezen, klik hier