Reclame uitingen 1%Club aangepast op basis van onderzoek | ||
Wist u dat... | ||
www.flycatcherpanel.nl
|
Reclame uitingen 1%Club aangepast op basis van onderzoek1%Club is een goed doel dat mensen mobiliseert om 1% van hun geld, kennis of tijd te delen, zodat slimme ideeën van mensen in ontwikkelingslanden gerealiseerd kunnen worden. De projecten die men kan steunen, zijn op het gebied van onder meer onderwijs, ondernemerschap, duurzame energie en gezondheidszorg. Om de bekendheid van 1%Club en de bereidheid tot actie (doneren van geld, tijd of kennis) te verhogen, heeft 1%Club nieuwe reclame uitingen, zoals logo en advertenties, ontwikkeld. Maar hoe denken Nederlanders eigenlijk over deze nieuwe reclame uitingen? In het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen heeft Flycatcher 1% van haar tijd, kennis en geld gedoneerd aan de 1%Club en een onderzoek uitgevoerd. De belangrijkste doelstelling van dit onderzoek was in kaart brengen wat Nederlanders van de nieuwe uitingen vinden. Uit het onderzoek, waaraan ruim 1500 Nederlanders van 18 jaar en ouder hebben deelgenomen, bleek dat 14% van de Nederlanders al eens van 1%Club had gehoord, maar dat nog vrijwel niemand geld heeft gedoneerd. Dit komt mede doordat men niet precies weet wat 1%Club doet en doordat men bang is dat het geld niet op de juiste plaats terecht komt. Meer weten over 1%Club? Klik hier. Gepost door Drs. L. Helmes (Lieke) op 11-9-2013 |
||||||||||
|
|