Skip to content. | Skip to navigation
Menu

Naamsbekendheid philharmonie zuidnederland verder gestegen

"Ik vind het leuk om mijn mening te geven en Flycatcher is daarvoor een goed medium. Mede omdat onderzoeksresultaten ook bekend gemaakt worden en de onderwerpen vaak leuk en interessant zijn."

R.K. te Woerden
(panellid)

 
U bent hier: Home > Nieuws

Naamsbekendheid philharmonie zuidnederland verder gestegen

Uit een onderzoek onder ruim 1000 respondenten uit Noord-Brabant en Limburg blijkt dat 49% bekend is met philharmonie zuidnederland. De naamsbekendheid van het orkest ligt na bijna drie seizoenen op het niveau van de orkesten waaruit ze zijn ontstaan. Ter vergelijking: het Rotterdams Philharmonisch Orkest scoorde op deze vraag 43%.

Tevens gaf maar liefst 63% aan het orkest professioneel te vinden en 60% vindt het orkest van hoge kwaliteit. De helft is trots op het orkest en is van mening dat philharmonie zuidnederland een grote bezetting heeft.

Traditioneel is de oudere generatie meer geļnteresseerd en bekend met klassieke muziek. Verheugend is dat er een verhoogde interesse in klassieke muziek wordt waargenomen bij de jongere generatie (tot 30 jaar) ten opzichte van de middengeneratie (30-50 jaar). Philharmonie zuidnederland organiseert specifiek voor de jongere doelgroepen de concertreeks Spicy Classics en Casual Classics XL.

Onderzoeksbureau Flycatcher heeft onlangs een vijfjarige sponsorovereenkomst met philharmonie zuidnederland gesloten en ondersteunt het orkest met onderzoeken zoals o.a. dit naamsbekendheidonderzoek.

Gepost door Drs. P. Aardening (Pleun) op 26-4-2016

Ga naar nieuwsoverzicht >>

 
 

Wij gebruiken reCAPTCHA om uw account beter te beveiligen.
Om in te loggen moet u eerst cookies accepteren.

 
 
 
 

Sluit

Wij gebruiken cookies om onze website gebruiksvriendelijker en veiliger te maken.
Bij Cookies toestaan gaat u akkoord met het plaatsen van cookies. Meer lezen, klik hier